Selecteer een pagina

Persbericht

jun 22, 2017

Groningen, 22 juni 2017

PERSBERICHT – BLUE SKIES FESTIVAL

=====================================================================

“My Planet, My Future” scanderen leerlingen Brederoschool in Martiniplaza.

De boodschap is duidelijk; we moeten veranderen en niet voor onszelf maar voor onze kinderen. Duurzaamheidsfestival Blue Skies heeft zichzelf donderdag 15 juni in een volle zaal gepresenteerd aan de wereld en het doel is duidelijk; samen staan we sterker en kunnen we de duurzaamheidsbeweging een flinke duw de goede kant op geven.

Director Jaap Adamse leidde de middag in met hulp van de leerlingen van de meest duurzame school in Groningen; de Brederoschool. Zij scandeerden ‘my planet, my future’, de pay-off van het festival. De inleidende korte film liet alle betrokkenen aan het woord (lees verder voor de namen) en doet tegelijk een oproep aan de aanwezigen om zich bij het platform en festival aan te sluiten.

Het doel van de middag was dus niet alleen zenden, maar vooral ook samenbrengen. Het programma was naast de plenaire sprekers vooral ingericht voor interactief netwerken. Over de contacten en verbindingen die gelegd zijn, wordt door de deelnemers positief gesproken.
Ook de sprekers, Anne Jan Zwart (ECOstyle / initiatiefnemer Ecomunitypark Oosterwolde),
Hein Molenkamp (directeur WaterAlliance Leeuwarden), Arnoud Hoogsteen en Ina von Pickartz (FNV / SER Noord Nederland) wisten de juiste snaar te raken en toonden de diverse facetten van het thema duurzaamheid.

Meerdaags festival
Het bieden van een platform gebeurt om te beginnen door het organiseren van het eerste meerdaagse festival op het gebied van duurzaamheid in Nederland. Van 6 t/m 10 juni 2018 wordt vijf dagen lang het thema duurzaamheid op een aantrekkelijke, inspirerende wijze aangeboden (voelen, proeven, zien, ruiken en horen) aan een breed publiek en bedrijfsleven onder de thema’s: Wonen, Vervoer, Eten, Produceren, Energie en Werken.

Verspreid over vijf dagen komen er o.a.:
– Bedrijvenbeurs
– Consumentenbeurs
– Kids Dag
– Congressen & symposia met tal van inspirerende sprekers, paneldiscussies & workshops
– Sportevenementen gerelateerd aan het thema ‘duurzaam leven’
– Thematisch entertainment en infotainment.

Op dit moment zijn al 24 organisaties als partner aangesloten als lid van de klankbordgroep.
In de eerdergenoemde inleidende film presenteerden de volgende partijen zich tevens als

organiserende partners:
(live)Crowdfunding – InCrowdz
Consumentenbeurs – NDC Mediagroep
Bedrijvenbeurs – NDC Mediagroep
Suikerunieterrein-event – Paradigm
Suikerunieterrein (Zuid) – Onderwijsgroep Noord
Sportevenement – Golazo (o.a. bekend van de 4-mijl)
Communicatie – La Compagnie
Marketingpartner – NDC Mediagroep
KIDS-dag – in Eigen Beheer (Stichting Blue Skies Festival)
Openingsdag (6 juni) – in Eigen Beheer (Stichting Blue Skies Festival)

Met deze sterke partners is het Blue Skies Festival verzekerd van een aantrekkelijk en professioneel georganiseerd festivalprogramma in juni 2018. De komende periode worden er weer nieuwe participanten gepresenteerd. Blijf ons dus volgen!

Laatste nieuws